Ilmoittaudu Suomen Breikkiliiton aktiivijäseneksi vuodelle 2020!

Information in English is available on the Become a member page.

Vuosi 2020 on startannut myös Suomen Breikkiliiton osalta. Vuonna 2019 tapahtui SBL:n osalta paljon, muutamana nostona voisi mainita seuraavat:

• Pidettiin maaliskuussa perusteellinen ideariihi Suomen breikkiskenen suunnasta ja tavoitteista sekä keinoista, joilla tavoitteisiin päästäisiin. Paikalla oli historiallisen paljon skenen edustusta!
  • Luotiin toimintasuunnitelma, jolla tavoitteita lähdetään toteuttamaan ja jonka avulla myös haettiin OKM:n erityisavustusta (hakutuloksia odotellaan vielä)
  • Äänestettiin uusi hallitus varajäsenineen ajamaan uusia tavoitteita. Hallituksen jäsenet ja varajäsenet 2019 – 2021:
    • Ramona Panula (varajäsen Tatu Leinonen)
    • Hiski Hämäläinen (varajäsen Jyri Poikonen)
    • Ilari Niskanen (varajäsen Elias Niskanen)
    • Aino Lisma (varajäsen Harri Mäkinen)
    • Simeoni Juoperi (varajäsen Aleksi Kyllönen)
  • Tuotettiin räväkkä Break SM 2019 –tapahtuma joulukuussa
  • Hankittiin Helsingin Kisahallille perustavanlaatuinen BoomBoxi skenen popitettavaksi

Nyt on aika kerätä kasaan aktiivijäsenistö vuodelle 2020. Tämä sama prosessi toteutettiin onnistuneesti myös viime vuonna, mutta kerrataan toki mitä hommaan sisältyy.

Jäseneksi hakeminen

Liiton aktiivijäsenenä:

• pääset mukaan ideoimaan liiton toimintaa
  • pääset halutessasi toimimaan liiton erityisprojekteissa (esim. tapahtumat, leirit ja olympialaisiin valmistautuminen)
  •  tuet jäsenmaksulla liiton toimintaa sekä olet samalla mukana mahdollistamassa merkittävämpien rahallisten avustusten hakemista
  • aktiivijäsenet saavat myös oikeuden harjoittaa jäsenvaltaansa liitossa liiton sääntöjen mukaisella tavalla (katso tekstin lopussa *:llä merkitty kohta)

Odotamme sinulta:

• Innokkuutta ja halua edistää suomalaista breikkikulttuuria yhteistyössä SBL:n ja breikkiskenen muiden toimijoiden kanssa.

Jäseneksi hakeminen tapahtuu seuraavasti:

• Suorita jäsenmaksu (15e) tilille  FI0315443000134010 Suomen Breikkiliitto (Ramona Panula) 20.3.2020 mennessä.
  • Kirjoita maksun viestikenttään oma nimesi, s-posti ja puhelinnumero.

Jäsenmaksun rekisteröidyttyä olet aktiivijäsen vuodelle 2020. Koostamme jäsenmaksun yhteydessä annetuista tiedoista jäsenlistan ja kommunikoimme jatkossa annettujen yhteystietojen kautta.

Suomen Breikkiliiton jäsenkokous toukokuussa 2020

SBL kokoontuu jäsenkokoukseen toukokuussa 2020. Kokouksen tarkempi aika ja kokouspaikka ilmoitetaan myöhemmin yhdessä kokouksen asialistan kanssa. Vuoden 2020 jäsenkokouksessa tarkastellaan kulunutta vuotta sekä otetaan jäsenistöltä palautetta ja ideoita tulevaa varten. Jäsenkokoukseen osallistumisen ehtona on vuoden 2020 jäsenmaksun suorittaminen 20.3.2020 mennessä.

Osallistuvia jäseniä pyydetään lähettämään kokouksen asialistalle haluamansa ajatukset ja ehdotukset sähköpostitse osoitteeseen suomenbreikkiliitto@gmail.com. Lähetä ajatuksesi otsikolla “SBL Liittokokouksen asialista – “OMA NIMI”.  Hallitus koostaa asialistan ja lähettää sen kokoukseen osallistuville neljä viikkoa ennen varsinaista kokousta.

Joten, jatketaan hyvällä jalalla hyvän asian tekemistä. Let’s Make Liitto Very Great Again!

-Suomen Breikkiliiton hallitus

PS.
* = SBL:n aktiivijäsenellä on valta:

• “Hyväksyä yhdistyksen toiminnan linjat (toimintasuunnitelma ja budjetti) kuluvalle vuodelle.
  • Valita hallitus toimeenpanemaan yhdistyksen vuosikokouksen päätökset (vuonna 2020 ei äänestetä uutta hallitusta, vaan nykyinen hallitus jatkaa vuoteen 2021
  • Erottaa hallitus, jos toiminta ei miellytä (jäsenistöllä aina oikeus vaatia hallitus koolle, vaikka hallitusta ei kyseisenä vuonna äänestettäisi)
  • Myöntää edellisen vuoden hallitukselle tili -ja vastuuvapauden
  • Päättää sääntöjen muuttamisesta ja muista merkittävistä yhdistystä koskevista asioista” (Välke & Miettinen 2013)

Aktiivijäsenet ehdottavat ja äänestävät liittokokouksissa SBL:n yleisestä linjauksesta ja tekevät konkreettisia ehdotuksia siitä, miten tätä linjaa pitäisi toteuttaa.